Thursday, March 27, 2008

Fikir dulu

Saya perlu masa untuk fikirkan..

1. Benarkah syarikat ini wujud?
- Syarikat tempatan:
- Hai-O Marketing Sdn Bhd
- (242478-M) (AJL93033)
- Tingkat 3, Wisma Hai-O.
- Lot 11995, Batu 2. Jln Kapar.
- 41400, Klang. Selangor D.E

2. Kukuh ke syarikat untuk bayar bonus besar?
- Syarikat tempatan yang beroperasi lebih 15 tahun.
- Satu2nya syarikat MLM tempatan yg tersenarai di Bursa Saham Malaysia.

3.Mahalnya.. elok ke penapis Bio Aura ni ?
- Pengesahan & pengiktirafan SuperBrands ,NSF, SIRIM, ISO, SGS, dll.
- Harga setara dengan harga produk penapis air berteknologi kini lain yg ada dipasaran.
Bahkan lebih rendah.
- 10 set ini adalah milik saya. Ini cagaran modal saya la.

4.Tak minat berniaga MLM.
- Saya kerja sekarang kerana minat atau kerana duit/gaji?
- Saya rajin atau malas, gaji saya tetap sama. Minat?
- Walaupon tak minat, jika dilakukan saya akan
dapat duit yang banyak.
- Apa peluang lain yang lebih mudah caranya untuk saya menambah lagi pendapatan sebegini?

5. Saya bekerja, tak ada masa nak jumpa orang.
- Sekarang pon saya selalu berjumpa kawan2 dan berbual tentang bermacam2 perkara diwaktu kosong.
- Boleh dilakukan bila2 masa sahaja. Bebas tentukan waktu kerja.
- Ramai kawan saya yang ingin menambah pendapatan.

6.Malu / tak pandai buat penerangan.
- Upline boleh memberi penerangan pada kawan saya.
- Saya hanya atur perjumpaan prospek & upline saya.
- Saya mesti sampaikan perkara yang baik pada yg lain.

7. Modal besar sangat.
- Tapi pakai duit bank. Bukan sentuh duit simpanan saya.
- Kalau tak buat loan untuk bisnes ini, saya tetap akan gunakan kemudahan pinjaman saya untuk tujuan lain.
- Pinjaman untuk perniagaan : Tidak mengecilkan pendapatan bulanan. Lagipon, kuasa beli saya makin besar.
- Paling lambat, dalam setahun saya mampu selesaikan RM24000 pinjaman dan menabung RM11000.

8. Ramai yang gagal berniaga MLM. (bandingkan)
- Kerana itu kita bermula sebagai Pengurus Jualan. Bukan penjual, pengedar atau penjaja.
- 4 orang rakan kongsi memadai. Tidak ramai.
- Jual 10 produk seumur hidup pon sudah cukup.
- Saya akan dapat sekurang2nya RM35,000.

9. Dah cukup apa yang saya ada sekarang.
- Fikir lagi sekali, benarkah cukup berpuas hati?
- Bagaimana dengan impian diri, keluarga dan orang tua?
- Sebenarnya saya ada impian untuk lihat keluarga saya lebih selesa dari sekarang.

10. Menganiaya orang bawah.
- Step 2: Saya dapat RM2000, 2 rakan kongsi dapat RM4700.
- Setiap orang dapat sama macam pernah kita dapat.
- Sebenarnya memberi peluang orang lain dapat duit banyak.
- Siapa rajin usaha lebih, dia dapat lebih dari orang atas.


11. Kayakan orang atas semata2..
- Saya kerja sekarang kayakan siapa erm?
- Ikut sistem 369, saya usaha saya dapat, kawan saya pon dapat!

No comments: