Wednesday, February 6, 2008

Tugas yang perlu dilaksanakan setelah menjadi ahli Hai-O Group 369.

Fahami system 369 sebaik mungkin.
Sebarkan kefahaman kepada orang lain untuk berkongsi peluang yang kita tahu.
Berkongsi pandangan terhadap system yang telah disampaikan.
Senaraikan masalah yang timbul dan selesaikan bersama dengan baik.
Beri peluang orang lain bersama menjalankan system 369.


Gunakan konsep “Lima S” dalam setiap penyampaian.

Setuju : Menerima pendapat orang lain.
Soal : Adakah kita mempunyai pilihan lain sekiranya menolak peluang ini.
Sedarkan : Jelaskan kelebihan system 369 dalam membantu menjana pendapatan.
Senang Hati : Kita hanya sampaikan peluang baik kepada yang memerlukan sahaja.
Selesai : Terus bagi borang ahli jika berminat. Pastikan persahabatan terjalin walaupon tak masuk.


Apakah antara masalah utama dalam kehidupan kita?

Setiap kita secara fitrahnya mempunyai impian dan keperluan masing-masing.
- Kemampuan yang terbatas sering menjadi penghalang.
- Akhirnya kita takut untuk memiliki dan mencipta impian.
- Kemampuan kita sering diukur dengan berapa banyak harta yang kita ada.

Sekiranya ada peluang untuk mengatasi halangan tersebut, sudikah kita mengambil peluang itu?
- Namun setiap peluang yang baik pasti ada syarat untuk mendapatkannya.
- Sudikah kita mengetahui syaratnya?


Terdapat 3 syarat bagi peluang ini.
- Keinginan yang mendalam.
- Kesanggupan diri sendiri.
- Berusaha untuk diri sendiri.

Ingatlah saranan Rasulullah saw; “9/10 sumber rezeki adalah melalui perniagaan”
- Apakah perniagaan yang sesuai dengan kemampuan kita?
- Pastikan perniagaan yang dibuat memberi pulangan yang berbaloi dengan usaha kita.


Peluang perniagaan yang dibuka oleh Hai-O Marketing perlu diambil kerana :
- Melalui system 369, semua orang mampu menjalankan perniagaan ini.
- Pastikan kita faham dengan system 369.
- Nyatakan setiap masalah berkaitan system atau syarikat jika ada.
- Selesaikan setiap masalah berkaitan system.


Buat keputusan yang rasional.

- Keputusan mestilah berdasakan system. Bukan kerana pengaruh orang.
- Orang hanya sebagai alat penyampai & pemberi penerangan berkenaan system.
- Pastikan perkongsian ini sebagai wadah persahabatan yang berkekalan.

3 comments:

Syah said...

Bagus laman blog tuan, banyak ilmu yang saya belajar dari Universiti Hai-O di cawangan Bukit Beruntong & Selayang di pamerkan di sini dan ada diantaranya yang saya dah lupa.. semoga tuan terus konsisten dan berjaya di dunia dan akhirat..

Raiyan said...

haloo kawan...

hai-o punya dana from 2k hinggan 20k kan...nape ye geng taipan 181 syorkan dana rm31k? padahal aku tak penah dengar u all sini ckp psl dana rm31k?

ada sape2 boleh jelaskan?

check pertama rm7k...untuk pelaburan rm31 dan dpt jam roscani...tapi.. tapi income untuk step 2 sama mcm pelaburan rm21k tu...

so kat sini, if aku bg modal rm31k pangkat ttp sama ssm...ke untuk kepentingan org ats aku?

konfius..cm tu baik amik loan rm5k or rm8k je kan...takde la rasa bersalah yek if tak berjaya pun lgpun cita2 nak masuk hai -o bukanla nak jd kaya or keretan mewah or holiday..

just nak side income bulan2 3k ke 4k ke OK la..

any sugestion b4 aku nak join ni? lgi satu masa cdm approach tak pernah cerita mcmne income masuk melaui bank ape? berapa hb? mcne nak qualified bonus2 yg banyak tu...cume cakap " agak-agak kalau hai-o bg cash rm3-7k untuk car fund, kereta apa nak beli?"

wow...sape yg dgr pasti gembira...mujur la saya banyak songeh tanya mcm2...buat nye org yg blur ingat boleh dapat cm gitu je....tak ke terpedaya....

untuk pengetahuan semua...saya mmg nampak prospect hai-o ni, cume cdm punye approach tak transparent setakat cerita yg indah2...tapi tak cerita detail mcmne nak dapat tu semua..

geng 369 plak ckap ada modal frm 2k-20k je....if ckp cmti semua org minat nak masuk...modal kecik income pun kecik...atleast tak berjaya pun takde la rasa bersalah kat org atau diri sendiri...tul tak?

aku plak jenis cr org dulu baru aku punch...nak dijadikan cerita...CDM taipan ni ckp income dia lebat tak kurang dr rm20k evmonth....malangnye...setiap kali keluar jumpe new listener...asyik aku je yg keluarkan duit...kata banyak duit...tunjuk la sikit...ye la first impression kan...ni tak...ckp tak serupa bikin...cuma tunjuk compressor dia tu je...and kebanyakan aku tgk org hai-o ni tak well groommed sgt la...atleast pakai la branded sikit kan nak bg first impression...kata CDM bayak duit...buktikanla....

Najamarine:

yes mcmne la kita nak tau hati budi org kan...and mane kita nak tau CDM mana yg iklhas or tak...ramai kan,,and masing2 punye agenda berbeza...yela kaya buat full time kan.,..tak de keja makan gaji dah..maka kena la maintain supaya tak putus income...so yg jd mangsa nye org2 baru...bile invest depa dpt la income...bila je dgr aku nak tarik dir...bukan main lagi CDM ni pujuk aku bagai nak rak...ckp " psl dana rm20k tu tolak tepi dulu, akak nak tolong adik 100% ni sanggup ikut ke mana mana...adik drive..akak pegang baby....aku pun konfius mcmne lak dia nak tolong aku dapat rm20k..duit dia ke? or dia laburkan rm2k je untuk aku yg sebelum ni dia tak penah cerita pun pakej banyak tu? aku tak mau la amok risiko psl aku br kenal org...aku akui banyak kwan2 aku yg nak masuk hai-o no dan CDM ni pun dh sedia maklum..

aku plak terfikir ntah2 dia gunakan aku untuk kepentingan dia memandangkan aku ada prospect and dia plak bergantung pd income hai-o je kan....mana ble lepas peluang?make sense or not

rupa2 nye aku find out yg actually hai-o plan ni ada MANUAL BOOK di mana kita bolh tgk mcmne percentage untuk setiap leg yg kita dpt....apa kata setiap new prticipant disediakan buku ni supaya lg TELUS DAN HEBAT bak kata CDM aku kan...

then baru la fair....boleh gak tgk calculation dia cmne....if org tak nak invest rm20k atleast rm2k pun ok lagi banyak prospect,,,dlm ekonomi tak menetu ni...sape yg nak buat loan rm21k thats y...mana ada prospect CDM tak mau lepas..

huhu

LNIDAL ENTERPRISE said...

kita tengok la modal dulu
modal kecik nak untung banyak, macam mana ni,
kalau anda mula dari bawah nak tunggu pv 20000, sampai berjanggutla, ni bukan racun tapi kenyataan yang telah dilalui